野菜食べよう!ハンバーグ /Hamburg steaks


うーたん、お野菜をなかなか食べてくれないものでして、私の方もだんだん諦めてしまっていたのですが、創意工夫も大事!と思い、野菜がたくさん入っているのが分からないハンバーグを作ることにしました。ここぞとばかりに玉ねぎ、人参、ピーマン、椎茸をみじん切り。「世界一細かく切ったよ私、フードプロセッサーとは比べないで(笑)*1」の下ごしらえはこの通り。

As you know, my son doesn't like to eat vegetables. So I tried to make hamburg steaks contained lots of vegetables such as onions, carrots, green peppers, and mushrooms. I chopped them into very very small size. See the photo. Good job, isn't it? It took long long time...




できました!これは親の分です。うーたんはミニハンバーグと粉ふき芋とごはん。ひとつ計算外だったことは、うーたんがこの日たんまりおやつを食べていたこと…。一生懸命作ったけれど、今日も無理かと思ったのですが。
うーたん、一番最初に目をつけたのは、意外にも粉ふき芋!「これ、おいしいねっ!」とお褒めのお言葉&おかわり♪
そしてメインのハンバーグ。「うーたん、すごいね、お野菜たくさん入っているんだよ!」と褒めるタイミングを逃さぬよう、口に入れる瞬間を待っていると…。
パク、パク、パク「ママ、おいしいね!」  ヽ(゚∀゚)メ(゚∀゚)ノ
うーたんのお腹の中に野菜たちが入ったーーーー!
大成功です!

This is great! He ate the hamburg steaks and potatoes. (you see the potatoes beside the hamburgs?) I was so pleased that he ate the vegetables! But it takes too much time for me to cook them. If you know the tips to make them faster, please let me know how!

*1:慣れない手作りハンバーグに結局2時間かかったことはヒミツ☆